نوزاد من

مجله کودک و نوزاد

نوزاد من

مجله کودک و نوزاد

مجله کودک و نوزاد

کسی که از کفار تنش لرزان شود، تقیّه نکرده است

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۲۷ ب.ظ


✨📖✨ انَّ اللَّهَ مَعَنَا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَیْهِ وَأَیَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا (40 - توبه)
⚡️ کسی که از کفار تنش لرزان شود، تقیّه نکرده است.

✅ 3- اگر همسری دارید که کفر در اعتقادات دارد، هرگز بسیاری از کارهای معنوی خود را در پیش او ظاهر نکنید، چون اگر ظاهر کنید و آسیب ببینید خدا تکلیفی برای کمک به شما در این زمان ندارد، باید در نزد او تقیّه کنید.

🍁🍃 تقیّه بر سه اصل استوار است:

🔥 (الف) سکوت: سعی کنید همسر شما از افکار شما چیزی متوجه نشود، چرا که حضرت حق هم اشتراک‌گذاشتن افکارتان با او را، بر شما ممنوع کرده است. 
✨📖✨ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ (118 - آل‌عمران)
⚡️ ای اهل ایمان، از غیر هم‌دینان خود، دوست صمیمی همراز نگیرید.

🔥 (ب) حفظ ظاهر: هرگز ظاهر خود را مانند کسانی که مستغرق در عبادت هستند نکنید، چرا که هم احتمال ریا در شما ایجاد می‌شود، هم بارتان سنگین می‌شود و هم انتظارات اطرافیان‌تان از شما فزونی می‌گیرد. نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: مؤمنان راستین، خود را شهره نمی‌سازند و گمنام هستند.

🔥 (ج) آدرس غلط بدهید: اگر اعمال و افکار شما آشکار شد، تقیّه کنید و نیت خود را برملا نسازید و بدانید کتمان حقیقت با دروغ‌گفتن متفاوت است. چنانچه در آیه بعدی تقیّه این اجازه را به مؤمن داده است. 
✨📖✨ قلْ إِنْ تُخْفُوا مَا فِی صُدُورِکُمْ أَوْ تُبْدُوهُ یَعْلَمْهُ اللَّهُ ۗ وَیَعْلَمُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ (29 - آل‌عمران)
⚡️بگو: اگر آنچه در سینه‌های شماست، پنهان دارید یا آشکار کنید، خدا آن را می‌داند و نیز آنچه را در آسمان‌ها و آنچه را در زمین است می‌داند و خدا بر هر چیز تواناست.
🌟🍀 مثال: اگر شب در نماز شبی حالت گریه دست داد و از خوف خدا بود بگویید: گریه می‌کنم خدا خانه بزرگی به ما بدهد، این خانه تنگ و دلگیر است. اگر مجلس عروسی لذت نمی‌برید بگویید از صدای بلند مغزم سوت می‌کشد و سرگیجه می‌گیرم با وسط‌کشیدن بیماری، خود را علاقمند ولی مسلوب‌الاختیار نشان دهید. اگر به مادر خود محبت می‌کنید و ترس از حسادت همسر دارید بگویید از ترس نفرین مادرم به او خدمت می‌کنم که مطمئن شود محبتی در میان نیست و از عواقب عاق‌نشدن بترسد و هزاران آدرس غلطی که یک مؤمن را خدا برای حفظ جانش اجازه داده است مطرح کند. «کتمانِ حقیقت، دروغ‌گفتن نیست بلکه پنهان‌کردن حقیقتی است که دوست نداریم کسی بداند و سود و زیان کسی در دانستنِ آن نیست.»
گویند: همیشه راست بگو ولی هر راستی را نگو، زیرا بسیاری از راستگویی‌ها مفسده ایجاد می‌کنند.

پایان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۷
علیرضا امامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی